Mobil


Mobilområdet är vårt största och mest framgångsrika affärsområde. I Sverige är vi marknadsledande och den mest naturliga källan för den som söker information om mobilitet.

Mobil.se är sedan 1997 den mest besökta webbsajten i Sverige för den som är intresserad av mobiler och mobilitet. Sajten besöks varje vecka av ca 110 000 unika besökare.

Magasinet Mobil lanserades i Sverige 1995 och har trots tuff konkurrens fortsatt en tätposition inom den breda bevakningen av mobilitet och mobilbranschen. Under 2014 vann vi det stora Tidskriftspriset för ”Årets omgörning”.

Magasinet köper man i alla välsorterade tidningskiosker och -affärer eller digitalt via vår samarbetspartner, Readly. För den som önskar erbjuder vi även prenumerationer direkt hem i brevlådan

Våra produkter riktar sig i första hand till de som har ett specialintresse, de som står inför ett köpbeslut eller de läsare/besökare som vill lära sig mer om hur man bäst använder och nyttjar en mobiltelefon. Vi gör bland annat tester av de senaste modellerna inom alla prissegment, tips och tricks, användarguider samt apprecensioner och tillbehörstester som ökar användarupplevelsen med mobilen.

På mobil.se, som läses både via dator och mobila enheter eller i app, sker även daglig nyhetsrapportering.

Besök gärna vår webbsajt, www.mobil.se.

Kontakta redaktionen: mobil@mobil.se


mobil_webb                              mobil2014