Mobilområdet är vårt största och mest framgångsrika affärsområde. I Sverige är vi marknadsledande och den mest naturliga källan för den som söker information om mobilitet.
Mobil.se är sedan 1997 den mest besökta webbsajten i Sverige för den som är intresserad av mobiler och mobilitet. Sajten besöks varje vecka av ca 110 000 unika besökare.
Magasinet Mobil lanserades i Sverige 1995 och har trots tuff konkurrens fortsatt en tätposition inom den breda bevakningen av mobilitet och mobilbranschen.
Våra produkter riktar sig i första hand till de som har ett specialintresse, de som står inför ett köpbeslut eller de läsare/besökare som vill lära sig mer om hur man bäst använder och nyttjar en mobiltelefon. Vi gör bland annat tester av de senaste modellerna inom alla prissegment, tips och tricks, användarguider samt tillbehörstester som ökar användarupplevelsen med mobilen.
På mobil.se, som läses både via dator och mobila enheter, sker all vår rapportering dagligen.
Besök gärna vår webbsajt, www.mobil.se.
Kontakta redaktionen: mobil@mobil.se